Fly away… again! #2

….
Met een brede glimlach lopen we beiden uit het vliegtuig en wandelen door de paspoortcontrole. Ik ben tijdens vakanties altijd de “reisleidster”, wat wil zeggen dat ik alle papieren en paspoorten bij mij heb en die uitdeel als dat nodig is. Zo is nooit iemand iets kwijt (tenzij ik ALLES kwijt ben 😛 ) en ben ik dus de aangewezen persoon die moet zorgen dat inchecken op vliegvelden en hotels vlekkeloos verloopt. Tot nu toe nog nooit problemen gehad, dus dat biedt hoop 😛
Echter, toen we naar de bagagebanden liepen, keek Maaike op het scherm en liep naar band 4, want daar zouden ze aan moeten komen. Zonder zelf te kijken of dat wel klopte, liep ik achter haar aan en ben gelijk een plasje gaan doen. Toen ik bij de band stond heb ik Maaike afgelost die op haar beurt ook even naar het toilet ging.  Daar bij die band heb ik wat staan rond kijken en het duurde best lang voordat de koffers op de band rond kwamen. Wat mij nog meer op viel is dat ik niet één persoon van uit het vliegtuig herkende en toen Maaike zich weer bij mij aansloot, zei ik haar dat ook.
“Ik ga nog eens kijken of het wel de goede band is..”
Ik dwarrelde achter haar aan en ze kijkt ineens gierend naar mij en zegt:
“We staan gewoon bij de verkeerde band!!”
En dat krijg je nou, als je je verantwoordelijkheid uit handen geeft hahahahahaha !!!
Lachend zijn we naar de juiste band gelopen en daar draaiden ze al rond.. zielig en alleen.. 2 koffers die nog niet opgehaald waren!
We hebben zo ontzettend moeten lachen om die stunt! En direct nadat we onze koffers hadden gegrepen, zijn we naar de taxi gesnelwandeld, waar we nog altijd lachend zijn gaan zitten. Het was wel een voordeel, dat we niet lang hoefden te wachten eer de taxi vertrok hahahahahahahaha. Goed begin van de vakantie, want de pret zat er al goed in.

Een uurtje later kwamen we in het hotel aan en daar stonden we voor het tweede obstakel: het hotel had onze kamer nog niet vrij, dus we moesten een nacht in een ander hotel slapen. Dat hotel lag 50 meter verderop, dus dat stelde niks voor en het was een 5 sterren hotel (het geboekte hotel was 4 sterren). Terwijl de receptionist dit allemaal vertelde, begonnen mijn radertjes al te lopen en toen hij klaar was vroeg ik:
“Maar hoe gaan we dit compenseren?”

IMG_20191008_125456 (Klein)

het geboekte hotel..

Heel vriendelijk zei hij dat de kosten van de kluis en de WIFI (die alleen bij de receptie gratis is) voor hun rekening waren. We kregen dus WIFI door het het hele hotel, inclusief kamer. Top, kan ik de kindjes tenminste elke dag even berichten. Het was toch € 40,00 die we daar mee spaarden en Maaike en ik vonden het prima. Na een hapje te hebben gegeten en de afspraak bij de hamam te hebben gemaakt, zijn we naar het tijdelijke hotel gegaan. Ondanks dat het 50 meter lopen was (wel steil bergop), werden we met een auto gebracht! Wat een service.
Het hotel was HUGE !! Maar echt… enorm! We kregen een bandje en mochten van ALLE faciliteiten gebruik maken (2 dagen lang), dus we liepen met 2 bandjes, van 2 hotels.
We hebben ons rot gelachen…. wat een weelde! 😛

IMG_20191008_135220 (Klein)

De receptie van ons tijdelijke onderkomen!

Nadat we ons even opgefrist hadden, zijn we terug naar het andere hotel gegaan, want daar hadden we onze hamam. Dat is echt het eerste wat ik doe als ik op vakantie aankom, een hamam regelen. Ik kreeg een kleine vrouw aangewezen en was blij verrast toen ze begon met scrubben en mijn bovenste huidlaag bij de eerste veeg gelijk los trok en ik na een aantal minuten bang was dat mijn spieren misschien bloot kwamen te liggen… Bohhhhh, wat een genot! Ik hou wel van zo’n harde aanpak en heb echt genoten!
De massage was ook super, dat werd gedaan door een hele leuke Turkse man en die gast wist echt wel wat hij deed! Poe! Bij mijn kuiten gniffelde hij en zei hij dat het een beetje vast zat, ik knikte en mijn spieren werden gelijk even in de mangel genomen.
Als herboren (en suf van het genot) mocht ik op een bedje gaan liggen en kreeg ik een gezichtsmasker. Maaike lag er al en we konden niet vaak genoeg zeggen hoe heerlijk het nu al was!
Het avondeten hebben we genuttigd in het 5 sterren hotel, maar dat smaakte meer naar de stal van Boer Hennie. Niet te kanen! Echt heel jammer :/
We waren er ook heel snel klaar mee en zijn na het eten richting de boulevard gelopen om onze vriend te gaan bezoeken. We hebben die avond zoveel lol gehad, alleen al met het buiten wandelen!

IMG_20191008_192357 (Klein)

First night in the town 🙂

Het was heerlijk langs die winkels te lopen, Turken die je vriendelijk vroegen naar hun winkel te komen kijken en waar we heel vriendelijk op antwoorden… het voelt al bijna als thuiskomen als we hier zijn!
Even later kwamen we bij onze vriend aan en ik plakte aan het raam om hem te begroeten. Het was fijn hem weer te zien, alleen miste hij mijn kinderen.. 😦 Dat vond hij maar raar (die man is gek op mijn kids), maar ondanks dat was hij heel blij dat we er waren en hebben we gelijk een dagje Antalya geboekt bij hem. We hebben nog thee gedronken, gekletst en na een uur kakten we volledig in en zijn we terug naar hotel gegaan en zijn gaan slapen…. met brede smiles op onze gezichten 😀

Hilarisch begin van onze vakantie.. 😛