Ik ben er eindelijk weer <3 – deel 1

Vrijdag 8 oktober
We waren op tijd op het vliegveld en ook snel verlost van onze koffers. We hebben vervolgens de tijd gedood door leuke gesprekken voordat we het vliegtuig in gingen.

De vlucht ging echt chill, geen last van de oren, geen lastige mensen om mij heen, maar slapen lukte ook niet echt. Ik heb wel in alle posities geprobeerd te slapen, maar dat ging gewoon niet. Niet erg, zonder slaap kom je er ook wel 🙂 De landing was ook super, nog altijd nergens last en het is wel prettig dat er geen oor compleet dicht zat zoals de vorige keren. Het duurde even voordat we onze koffers hadden en daarna zijn we gelijk naar het busje kunnen gaan die ons naar het hotel zou brengen. Ik vind de rit van vliegveld naar hotel altijd heel leuk. Onderweg kijken naar de omgeving, dingen die er weer anders uit zien dan de vorige keer. De huizen, de winkels, de idiote manier van rijden.. dan voelt het gewoon al zo fijn om er weer te zijn! Tegen tien uur kwamen we in het hotel aan en dat zag er al goed uit! Onze kamers waren helaas nog niet klaar maar we konden eerst naar het restaurant om nog wat ontbijt mee te pikken. Toen ik zat en een kop koffie voor mij had staan (die echt super lekker was!) kakte ik volledig in. Ik kreeg ook geen hap door mijn keel en heb het bij een paar koppen koffie gehouden. We hebben lekker rustig gezeten en na een uurtje zijn we weer eens terug gelopen naar de receptie. De receptionist zei dat één kamer over een kwartier klaar zou zijn en dat zou de kamer van mijn ouders worden, die opgewaardeerd werd naar een familiekamer 😀 Leuke meevaller!

We zijn even rond gaan lopen in het hotel, langs de Wellness gegaan en gelijk een hamam geregeld voor die middag. Toen we de kamer van mijn ouders op konden, hebben we gelijk onze bikini en zwembroek aan gedaan en zijn we nog wat rond gaan lopen en hebben ook nog een kleine lunch kunnen eten. Na een klein uurtje konden we naar onze hamam en die was echt goddelijk! Een uitgebreide scrub-beurt (met koffie-scrub) en daarna nog het schuim gelegd worden, dat was al een heerlijk half uur! Daarna kregen we een masker en een heerlijke kop thee. Ik begon al te knikkebollen toen we werden opgehaald voor onze massage. Een uur lang! Ze vroeg of ik een harde of zachte massage wilde en aangezien mijn spieren compleet vast zaten, koos ik uiteraard voor de harde aanpak. Toen ik op mijn buik lag, voelde ik dat ze op de tafel kroop en boven op mijn ging zitten. Nadat ze eerst haar handen gebruikten (die echt zeer kundig waren!), merkte ik ineens op dat haar ellebogen het even hadden overgenomen. Lieve hemel!! Als ik dacht dat ik even kon dutten tijdens de massage dan zou ik van een koude kermis thuiskomen, want dat maakte ze onmogelijk! Hahahahaha. Ik heb echt een uur genoten! Ze deed het hard, maar zo goed! Voetreflexmassage, zelfs nog hot stones heeft ze gebruikt. Dit was echt de beste massage die ik ooit tijdens een hamam heb gehad! Loved it!

zo zie je er dus uit na een hamam 😛

Mijn ouders hadden er ook van genoten en toen we met kleine oogjes naar de receptie liepen voor de sleutel van mijn kamer, kwam de vent die onze koffers naar de kamer had gebracht naar ons toe en regelde even perfecte wifi op onze telefoon! Het personeel is echt top hier! Mijn kamer was geweldig! Ruim, mooie badkamer, gevulde ijskast (die dagelijks bijgevuld wordt) en een leuk balkonnetje. Hier mag ik een week in thuiskomen We hebben onze koffers leeggemaakt en zijn daarna zijn we nog een uurtje aan het zwembad gaan liggen. Ik wilde natuurlijk wel even het water in, maar dat was aardig koud! Wel heel welkom voor mijn lichaam. We hebben wat gekletst op het bedje, nog wat gedronken in de bar en zijn daarna terug naar onze kamers gegaan. Ik ben gaan douchen en de douche was zalig! Ook heb ik nog geprobeerd wat te schrijven, maar de letters dansten voor mijn ogen, dus dat ging echt niet. Ik heb mij maar aangekleed, want als ik was gaan liggen dan was ik waarschijnlijk niet meer wakker geworden tot morgenvroeg! Toen ik in de lobby aan kwam, zaten mijn ouders daar al, die hadden namelijk hetzelfde probleem: kapot moe! We hebben een hapje gegeten (dat was weer heerlijk!) en zijn daarna gaan wandelen richting de boulevard. Ik had mijn vriend Musti niet verteld dat ik zou komen, dus toen ik in zijn winkel stond was hij enorm verbaasd. We hebben even lekker geknuffeld en ik heb hem voorgesteld aan mijn ouders.

fbt

Mijn lieve vriend Musti

Hij was uiteraard dolgelukkig dat we er waren, maar snapte wel dat we niet lang bleven. We waren echt moe en wilden vanavond vroeg gaan slapen. Na een korte wandeling terug naar het hotel en een paar drankjes in de lobby, zijn we vroeg naar onze kamer gegaan. Het bed was een verlossing.. nog voor tien uur sliep ik.
15.640 stappen.

Zaterdag 9 oktober
Om kwart over zes was ik al wakker. Ellendig, want ik kwam ook niet meer in slaap. Na lang twijfelen heb ik toch mijn hardloopschoenen aangetrokken en ben ik richting het strand gegaan. Het was zo rustig, zalig gewoon. Na een stukje hardlopen heb ik even gemediteerd en genoten van het uitzicht

Terug op de kamer heb ik op het balkon gestaan om uit te zweten en daarna in de douche gesprongen. Eenmaal klaar ben ik naar de kamer van mijn ouders gelopen en van daaruit zijn we samen gaan ontbijten. Aan tafel heb ik nog gezongen voor mijn ouders die vandaag 51 jaar getrouwd zijn en we hebben heerlijk ontbeten. Vandaag werd het een stranddag en daar maak je mij altijd intens gelukkig mee. Rond tien uur waren we op het strand en dat was echt netjes. Er stonden zelfs ijskasten met water tussen de bedjes!

IMG-20211009-WA0005 (Klein)

Ijskoffie op het strand, why not!

We zijn tot vier uur op het strand gebleven, hebben gezwommen, gelezen, geslapen, gegeten, gekletst en vooral intens genoten. Die gast van het hotel had echt goede wifi geregeld want zelfs op het strand kwamen de berichten binnen!! Bij terugkomst in het hotel zijn we aan de bar bij het zwembad gaan zitten en daar hebben we nog een paar drankjes gedronken. Pap en ik zaten aan de gin-tonic en die werden elke keer als ze leeg waren weer bijgevuld hahahaha. Na 6 drankjes vond mijn moeder het wel goed geweest en gierend van het lachen zijn we naar onze kamer gegaan. Toen ik in de douche stond, merkte  ik ook wel dat we teveel gedronken hadden maar het was gewoon zo gezellig! 🙂 Ik heb na de douche maar een fles water aan mijn mond gezet en even wat goed vocht toegediend 😉 Om zeven uur zijn we gaan eten en daar heb ik het ook maar bij water gehouden. Na een heerlijke maaltijd (en toetjes!) zijn we weer over de boulevard gewandeld en bij Musti nog een kop koffie gedronken. Ook al wat plannen voor de komende week gemaakt en weer terug in het hotel, nog een aantal drankjes gedaan in de lobby. De lobby van dit hotel is echt gezellig!

en het was wederom een heerlijke dag.
15.528 stappen

Zondag 10 oktober
Ik ben weer vroeg opgestaan en heb een rustig plekje in het hotel gezocht waar ik even mijn koffie kon drinken en kon schrijven.IMG_20211010_074101 (Klein) Mam appte mij opeens dat pap diarree had en toen ben ik direct naar ze toe gegaan. Hij had de hele nacht op de wc gegeten en voelde zich echt niet goed. Nadat mam en ik ontbeten hadden, zijn we gelijk even naar de apotheek gelopen voor medicijnen en die hebben we gelijk aan mijn vader gegeven. Hij wilde alleen maar slapen en om toch in de buurt te blijven zijn mam en ik aan het zwembad gaan liggen in plaats van het strand. Het was heerlijk rustig aan het zwembad, 34º dus puur genot! Tussendoor zijn we nog gaan checken bij pap, die amper water had gedronken omdat hij alleen maar sliep. Nadat hij wat had geprobeerd te eten, was de diarree overgegaan op overgeven dus ik had het idee dat hij een lichte voedselvergiftiging had.

fbt

cheers!

Mam en ik hebben wel de hele dag in de zon gezeten, gelezen, gegeten, gelachen, gezwommen en veel gesprekken gevoerd. We hebben ook nog koffie en gebak gehad van de Coffee Bar die gewoon aan het zwembad ligt (dit hotel is echt te gek!).

Voor ons was het een heerlijke dag, maar voor pap was het drama (en dat op zijn verjaardag!!). Er werd door het personeel nog een taartje gebracht voor zijn verjaardag, zo ontzettend lief!

IMG_20211010_151812 (Klein)

Ziek maar toch jarig 😛

Ook het avondeten heeft hij overgeslagen en nadat mam en ik gegeten hadden zijn we nog samen op de kamer bij pap gaan zitten. We hebben nog met de kinderen thuis gebeld en ik ben wel vroeg naar mijn eigen kamer gegaan. Daar heb ik een biertje uit de ijskast genomen en heb ik nog even voetbal gekeken. Lekker als je een hotelkamer voor je alleen hebt 😀
8.494 stappen

Maandag 11 oktober
Vroeg opgestaan en gaan ontbijten, want we werden om half 9 opgehaald door Musti die ons naar de markt in Manavgat zou brengen. Pap voelde zich al beter, heeft ook mee ontbeten maar durfde nog niet mee naar de markt. Hij bleef in het hotel en zal zeer waarschijnlijk lekker aan het zwembad gaan chillen. Ik had enorm veel zin in de markt en mam ook. We waren er lekker vroeg en dan is het nog rustig. Lekker geslenterd en rond gekeken en ik zag zoveel leuks weer 😀 Op zulke momenten had ik graag de kinderen bij me, die waren dan met tassen vol thuis gekomen hahahaha. We hebben best veel gekocht, alles wat we eigenlijk wilden en toen het te zwaar werd om te dragen zijn we de weg terug gaan vinden. Ik ben daar dus heel slecht in, ik vind nooit de weg terug. Mam wist niet dat deze markt zo enorm groot was en hoewel ze elke keer zei dat ze wist waar ze was, had ze ook totaal geen idee. Zij is duidelijk nog slechter met de weg vinden hahahaha. Op een gegeven moment had ik een herkenningspunt en liep ik zo naar de taxi’s die ons binnen no time weer naar het hotel hadden gebracht. Wij reden rond elf uur weg van de markt en toen begon het ook echt heel druk te worden. Dan is het ook niet leuk meer en bovendien veel te warm. We zijn gelijk op onze kamers de spullen neer gaan zetten, bikini aan getrokken en hebben ons bij pap gevoegd.

Die had de hele ochtend al in de zon gelegen, dus hij was weer helemaal opgeknapt. Ik ben eerst het zwembad in gedoken (heeeeeeerlijk!) en daarna op het bedje wat gelezen. Tijdens de lunch heb ik wat gözleme gehaald (te lekker!)

en pap en mam hebben wat uitgebreider geluncht. Daar had ik geen zin in, dus ik lag alweer snel op mijn bedje met mijn boek. Dat boek zette mij wel aan het denken, over mijn relatie met mijn ouders en mijn kinderen. Een gevoel van intens gemis kwam over mij heen, ik wilde zo graag dat mijn kinderen nu bij mij waren.. dat ze ook weer van dit moois konden genieten. Ik kon mijn tranen amper bedwingen en zo heb ik mij ook nog wel even gevoeld. Volgend jaar gaan we weer met z’n allen op vakantie en daar kijk ik enorm naar uit.
We hebben in de voormiddag nog een drankje gedaan aan de bar en zijn daarna naar onze kamers gegaan. Weer die heerlijke douche, insmeren, drogen op bed en even mijn berichten checken. Hoewel ik super wifi heb overal, wil ik toch liever niet zoveel aan mijn telefoon zitten. Na het avond eten zijn we weer naar Musti gegaan, koffie gedronken en nog wat langs de winkels gelopen. Ik heb van mijn ouders prachtige schoenen gekregen waar ik heel blij mee ben en nadat we weer uitgewandeld waren zijn we terug naar het hotel gegaan. Zoals vertrouwelijk een aantal drankjes gedaan in de lobby, nog hilarische gesprekken gehad en daarna weer terug naar onze eigen kamers. Het zijn echt gezellige dagen en avonden met mijn ouders, ik vind het heel fijn dat ze mee zijn gegaan
12.923 stappen

Van de rest van de vakantie, schrijf ik een nieuwe artikel… anders wordt het ook zo lang he 😉