Ik ben er eindelijk weer <3 – deel 2

Dinsdag 12 oktober
Om 06:40 liep ik het hotel al uit voor een hardlooprondje. Ik heb nog even op de stenen aan de zee gezeten om naar de zonsopgang te kijken maar toch een leuke 4,55 km gerend. IMG_20211012_072722_553 (Klein)Dit zijn echt heerlijke momenten, vroeg aan het strand, rust en kalmte en de geur van de zee opsnuiven. Precies wat ik nodig had. Ik heb daarna een kop koffie gedronken in de eetzaal voordat ik naar mijn kamer ben gaan om te douchen. Daarna ben ik weer terug gegaan voor een ontbijt en mijn ouders zaten er inmiddels ook al. Na het ontbijt ben ik even met Musti naar een winkel gegaan om een kleinigheid voor Mike te halen en daarna ben ik naar het strand gelopen, waar mijn ouders al waren. We hebben een duik in de zee gemaakt en daarna op het bedje gaan liggen met een boek. (inmiddels mijn derde boek deze vakantie). Rond half één zijn we naar een strandtentje gelopen om te eten. Daar heb ik twee jaar geleden ook gegeten met Maaike en dat is heerlijk rustig zitten daar met lekker eten. Ik had een pizza tonijn die heerlijk was, mijn vader had een omelet en mijn moeder had scampi’s die gewoon nog kokend aan tafel gebracht werden. Het was echt heerlijk!

Daarna zijn we onze drukke bezigheden gaan voortzetten op het strand: liggen, lezen, slapen. Meer heb ik even niet nodig. Rond half vijf zijn we naar het hotel gegaan en hebben we ons vertrouwde drankje weer gedaan in de lobby. Nadat ik gedoucht was ben ik op bed in slaap gevallen en werd pas om 18:20 uur wakker. Ik was helemaal suf ook hahahaha. We zijn naar de eetzaal gegaan maar ik had echt totaal geen honger. Mijn vader ook al niet. Mam is dus de enige die iets gegeten heeft en pap en ik hebben alleen maar zitten kletsen en water gedronken. Mijn vader is in het hotel gebleven, terwijl mam en ik nog zijn gaan wandelen. Ze heeft nog twee paar schoenen gekocht en ik heb nog een tas gevonden voor Kyra die ze gevraagd had. Terug in het hotel bij pap gaan zitten en nog een hele gezellige avond gehad met lekkere drankjes 🙂

Liftie 😛

Na vier dagen in de zon, begin ik eindelijk een beetje kleur te krijgen. Dat gaat maar langzaam dit keer.
    20.404 stappen

Woensdag 13 oktober
Vanmorgen ben ik een strandwandeling gaan maken. De zee was wat wilder dan normaal dus ik denk dat er wat minder goed weer aan zit te komen.

De golven maakten daarentegen wel mooie geluiden, dus het had wel wat. Zo zou ik elke dag wel willen beginnen, met een strandwandeling en mijn blote voeten in de zee. Terug in het hotel ben ik gelijk naar de ontbijtzaal gelopen en heb een lekker ontbijt genuttigd. Mijn ouders schoven aan toen ik al klaar was en ik zei dat ik mij even op de kamer terug trok. Terwijl ik een dutje heb gedaan, is mijn moeder naar de kapper gegaan en mijn vader alvast naar het strand gegaan. Rond half elf ben ik zelf ook naar het strand gelopen en even later kwam mam ook. We zijn weer de zee in gegaan en de die was nog altijd wild zoals vanmorgen. Zelfs zo wild, dat je moest oppassen dat je niet meegetrokken werd. Dat gebeurde mijn vader én mijn moeder dus wel en ik kwam echt niet meer bij van het lachen. Mijn vader lachte mijn moeder uit en werd vervolgens zelf bijna het strand op gegooid door een golf. Ik heb letterlijk in mijn broek geplast van het lachen (gelukkig stond ik in de zee hahahaaha). Echt hilarische taferelen. Nadat we moe en uitgelachen waren, zijn we terug op het bedje gaan liggen en hebben we ons even in stilte gewaand. IMG_20211013_105857 (Klein)Volgens de weersverwachtingen zou het vandaag bewolkt en regenachtig zijn, maar het was een stralende dag met 32º. Niks mis mee lijkt me zo. We hebben ’s middags in de beachbar geluncht en zijn daarna weer de zee in gegaan. Daar gebeurde weer hetzelfde als vanmorgen: mijn ouders die vochten om rechtop te blijven staan en ik die niet meer bij kwam van het lachen. Die twee zijn zo grappig hahaha. Rond vier uur zijn we naar het hotel gegaan en heb ik nog maar een gin-tonic gedronken 😉 Na een douche en insmeerbeurt, heb ik mij direct aangekleed en ben ik in de lobby gaan zitten om wat te schrijven. Zonder dat ik het gevraagd had, kreeg ik thee gebracht door de ober (die zien ons graag komen 🙂 ) en gaf hij mij een teken dat hij het mooi vond dat ik nog schreef. Gebeurt nog maar weinig gok ik (in ieder geval met pen en papier). Na een uurtje alleen gezeten te hebben, kwamen mijn ouders mij vergezellen en zijn we kort daarna naar het Chinees restaurant gegaan waar we een tafel hadden gereserveerd. We hebben heerlijk gegeten, het was een gezellig restaurant met ook hier geweldig personeel.

We hadden veel te veel gegeten en zijn na het eten gaan wandelen. Wat rustiger dan normaal, maar beter lopen dan met zo’n volle buik gaan zitten. We zijn nog langs Musti gegaan, hebben nog het een en ander gekocht en na een drankje in het hotel werd ik moe en ik wilde ik naar mijn kamer. Ik had niet in de gaten dat het al half elf was, de tijd gaat echt snel als je het leuk hebt. Ik ben iemand die altijd vroeg naar bed gaat, ook op vakantie. Ik ben meer een ochtendmens dan een avondmens 🙂 Nog even gelezen maar ook heel snel in slaap gevallen.
    11.797 stappen

Donderdag 14 oktober
Vandaag was het dan toch slecht weer. Zoals voorspeld heeft het in de ochtend geregend en dus ben ik na het ontbijt naar mijn kamer gegaan, heb ik een kopje thee gemaakt en ben ik gaan schrijven. Tot half elf heb ik daar gezeten en toen ben ik eens naar de lobby gaan lopen. Pap en mam zaten daar ook al en ik heb ze toen meegenomen naar de overkant van het hotel. Daar heb ik een scootmobiel gehuurd en zijn we een uurtje gaan crossen door Evrenseki. We hebben echt zo gelachen! 😛

Was ook wel eens leuk om wat rond te rijden en te zien wat er allemaal nog meer lag op plaatsen waar je normaal niet komt. Er ligt dus nog een leuk “winkelcentrum” op een kleine afstand van het hotel. Goed om te weten voor volgend jaar 😉 Het was echt heel gezellig! Na dit ritje zijn we naar een ander strandtentje gegaan en hebben daar geluncht. Ik had een pasta gegeten en een paar glazen gin-tonic gedronken. Ook hier was het heerlijk zitten en eten (ook onthouden voor volgend jaar!). Na het eten zijn we over het strand gewandeld en eigenlijk wilde ik ook nog even aan het strand liggen dus ben ik in het hotel mijn tas gaan halen en heb ik nog samen met mam op het strand gelegen. Pap is in het hotel gebleven en ging aan het zwembad liggen. Na het avondeten zijn we naar de bazaar tegenover het hotel gelopen en dat was nog verrassend groot en leuk. Je hoeft echt niet ver te gaan als je wat wilt winkelen of wandelen, overal is wel wat te zien en te doen. We zijn daarna in de lobby gaan zitten en hebben ons de hele avond geamuseerd door rond te kijken wat er allemaal gebeurde. Er waren veel nieuwe gasten aangekomen, van wie heel veel uit het Oostblok. Die lui zuipen ontzettend veel en maken zich volledig belachelijk. Hilarisch voor ons dus hahahaha.
    11.604 stappen

Vrijdag 15 oktober
Ik had het vanmorgen gewoon koud toen ik wakker werd (ik had overigens geen airco aan, de hele week al niet) en ben dus nog even onder de deken gekropen. Rond kwart voor acht ben ik naar de eetzaal gelopen en pap zat er al. Wij zaten al aan de koffie toen mam kwam en we hebben heerlijk ontbeten. De laatste keer helaas. Na het ontbijt zijn we onze kamers op gegaan en hebben we onze koffers gepakt. Dat ging snel en ik ben met mijn hebben en houden naar mijn ouders gegaan zodat mijn kamer al leeg was. Om twaalf uur moesten we uit checken dus we zijn eerst nog even aan en in het water gaan liggen voordat het zover was. Rond half twaalf hebben we alles ingeleverd en zijn we afscheid gaan nemen van Musti. Terug in het hotel zijn we in de Coffee bar gaan zitten en hebben we ook nog een lekkere lunch gehad. Na de lunch zijn we terug naar de Coffee bar gegaan en daar hebben we de hele middag gezeten. Ik heb een Turkse koffie gedronken en nog gözleme gegeten.

De laatste snuifjes van onze vakantie 😀 Om vier zijn we opgehaald in het hotel en naar het vliegveld gebracht. De rest verliep vlekkeloos, de tijd ging snel omdat we de hele tijd zaten te praten en lachen, gewoon heel relaxed. De hele vakantie was heel relaxed en dat had ik ook echt nodig. Rust, ontspanning en vooral niet te veel doen. Missie volbracht!

En vakantie met mijn ouders? Anytime, anywhere!